Sunday, November 17, 2013

Be Analyzer to Islam


Apabila diri semakin membesar

Allah memberi beberapa amanah tambahan
Untuk mematangkan pemikiran dalam tugasan
Bahkan cara kita berurusan dengan orang lain
Takkan pemikiran dan cara kita masih sama
Dari tahun lepas tanpa tanggungjawab tambahan
Dengan sekarang yang amanah semakin bertambah

Hubungkan aliran-aliran neuron dalam otak
Untuk memikirkan mana yang baik dan buruk
Memilih keputusan atau menambahbaik keputusan
Bukan hanya menurut sahaja arahan membuta tuli
Tanpa penganalisisan..

-Islam need the analyzer and deep thinker character in Muslim self-
To me and you
HaffiRaZa 3.44 am, 17/11/13

Assalamualaikum w.b.t

Coretan di atas saya ukir untuk renungan adik junior merangkap penolong setiausaha yang telah menjadi Setiausaha 1 untuk sesi MSC 2013/14. 

Mungkin, dia perlukan masa. Yang pasti, saya di sini ingin beliau lebih memahami hidup realiti. Dia memang seorang yang kuat dan mudah belajar. Tapi, mungkin dia memerlukan lebih masa dalam membuat keputusan.

Sejak saya ketemui dia tahun lepas, telah saya anggap dia sebagai seorang adik. Dan sayang saya kepadanya ibarat seorang kakak. Kalau dibolehkan, ingin diambil sebagai adik ipar ^_^V

Masa kita mencukupi, jika kita gunakan sebaiknya. Tapi, mahu atau tidak, itu yang menjadi permasalahan diri sendiri. ='(

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment