Saturday, March 30, 2013

Dosa itu & Aku


Sekarang
Aku merasai bahawa 
Maruahku telah dikoyak rabak
Aku merasai bahawa
Imanku dihenyak-henyak
Aku merasai bahawa
Hatiku menangis teriak
Kerna aku mengulangi dosa yang lama

Dulu
Aku pernah merasai ini
Aku pernah berperasaan seperti ini
Aku pernah menangis kerna ini
Aku pernah menyesal kerna ini
Melakukan dosa yang telah berulang kali

Kemudian
Aku bimbang Rabbi
Andai aku mengulangi perkara yang sama
Masih sempatkah aku mengulangi taubatku
Masih relevankah diriku di dalam hamba-Mu

Jangan Dikau jauhkan daku dari-Mu
Jangan Dikau pulaukan daku dari golongan hamba-Mu
Tanpa-Mu siapalah aku
Sekadar sang penangis penyesal dosa
Yang saban waktu tersungkur mengulangi
Dosa itu

#Akubimbang/risau/takutakanmurka-Mu#
-Pagi sebelum volley competition, SUKOL


No comments:

Post a Comment