Wednesday, March 20, 2013

Coretan 1

Assalammualaikum w.b.t~
Hari ini hari yg aku rasa tak bermaya sekali. Minggu ni, minggu mid sem exam. Allah, tak sangka Community Helath (CH) exam boleh rasa sesusah tu. Mungkin Allah ingin menguji hamba-Nya ini.


Aku hanya seorang hamba-Nya
Yang tergigit terduduk apabila tidak bermaya
Yang menangis tersendu apabila terberat rasanya
Yang pastinya senyap diam tak berbicara
Apabila tiada apa yang mampu dilakukan

Disebabkan aku merupakan hamba-Nya
Maka aku akan sedih murung sebentar sahaja
Apabila semangat dihulurkan oleh-Nya
Aku akan bangkit semula
Apabila dibisikkan ujian itu milik-Nya
Agar aku bangkit menjadi seorang yang terbaik di sisi-Nya

Namun, aku juga seorang manusia biasa
Punya rasa jiwa dan sayang
Akan manusia lain yang pastinya diciptakan oleh-Nya
Akan rindu bila tidak disapa mahupun dikhabar tanya
Akan gelisah bila sayang tidak berbalas

Tapi, Allah itu jua menyedarkan
Sayang kepada makhluk-Nya yang lain biar berpada
Kerna Allah jua yang mesti dicintai
Melebihi segalanya

#YaAllah,bawakanakumenujucintaMumelebihisegalanya#

No comments:

Post a Comment