Sunday, April 14, 2013

The Sin Come again



Ku tak pantas di surga
Namun ku takut pada neraka
Aku hanya manusia penuh dosa
Tuntunlah dan bimbinglah
Di jalan ridhoMu
Beri aku kesempatan
Tuk menjadi yang lebih baik
Andaikan saja waktu
Dapat ku putar kembali
Aku ingin di dekatMu

Assalamualaikum w.b.t 

It just, when you are doing the same sin, it's been in the darkness forever ='(

The previous sin, I did it again.. Allahu Rabbi~ It's hard to take care the heart if the iman we does not take care it.

I want to stop that sin, Allah. Please help me. Please give the strength to me so that I am able to avoid from that sin. Please Allah~

Tidak ada paksaan dalam agama-Ku
Aku memberikan pilihan buat hamba-Ku
Disebabkan itu
Aku menciptakan manusia sebagai makhluk terbaik-Ku
Namun
Hanya sedikit dari hamba-Ku yang bersyukur
Sungguh ramai yang hanyut tidak mahu kembali kepada-Ku


Betapa susah apabila diri tidak berada dalam persekitaran saling mengingati. Hati tidak tenang. Minda terawang. Akhirnya, tidak memberi apa-apa manfaat kepada diri dan agama. Maka, berlonjak gembiralah syaitan durjana. Berjaya melalaikan seorang manusia, makhluk terbaik-Nya

Mengapa diri? Mengapa begini?
Dosa yang dulu, kau tagih kembali
Azam yang dulu yang mahu kau laksanakan
Akhirnya pudar dimamah masa
Dan dirimu jua yang rugi

Bina kembali, ingati kembali dirimu yang lupa
Rahmat Allah masih terbuka luas
Jangan dibiarkan dirimu dalam murka-Nya
Akhirnya menyesal tertimpa
Kerna tertangguh taubatnya
Untuk kembali pada-Nya

Kembali kepadanya selagi masih bernyawa, selagi diberi masa oleh-Nya. Keep going and moving to the right path.

 
       


No comments:

Post a Comment