Wednesday, May 1, 2013

Peluang untuk kamu

Bismillahirrahmanirrahim...

Dalam berkawan, pelbagai perkara boleh berlaku. Mungkin kita boleh bergelak bersama dalam perkara keseronokan, tetapi dalam perkara serius, mengapakah kita tidak mampu untuk membantu meringankan bahkan perkara itu yang mengingatkan serta merapatkan diri kita kepda-Nya?

Maaf, saya amat mengagumi anugerah yang Allah beri kepada diri kamu, kawan. Akademikmu jauh lebih baik dari diriku, walaupun dirimu tak perlu berjaga malam untuk menelaah. Allah memberi anugerah itu buatmu.

Namun, mengapakah tak digunakan kelebihan itu dalam membawa dirimu menjadi lebih baik? bahkan mampu membantu kekawanmu yang lain. Bukankah itu yang lebih baik? Memberi pahala sebagai bekalan dalam hidup kamu kawan.

Kawan, aku tak kata diri aku lebih baik dari diri kamu. Aku ada cacat cela juga. Bukan maksum. Tapi, ini luahan hati aku. Aku kena bertungkus lumus dalam akademikku, jika tak, pastinya aku jatuh. Tapi, aku bersyukur, sekurang-kurangnya Allah membri cara aku mendapatkan pahala melalui aku usaha aku untuk cemerlang akademik.

Kawan, masamu.. gunakakn sebaiknya... Tanggungjawab yang diberikan, tolong laksanakan sesungguhnya.. moga tidak menyusahkan orang lain~

No comments:

Post a Comment